کسانی که میخواهند لوگو طراحی کنند،باید هویت بصری مجموعه را درون لوگو بگنجانند، این نکته یکی از اصول مهم در طراحی لوگو است. اکنون توصیه هایی از زبان مشبیل(کارشناس طراحی لوگو) را با هم مرور میکنیم:...
داستان لوگوی Starbucks
یکی از کافی شاپ های زنجیره ای است این کافی شاپ زنجیره ای در ۳۰ هزار نقطه از جهان و بیش از ۷۰ کشور فعالیت دارد.
در استارباکس انواع نوشیدنی های سرد و گرم، انواع شیرینی ها و میان وعده ها سرو می شود.
سه طرفدار قهوه به نام های جری بالدوین، زو سیگل، گوردون بوکر در سال ۱۹۷۱ در شهر سیاتل ایالت واشنگتن استار باکس را پایه ریزی کردند.
بوکر با فردی به اسم تری هکلر که صاحب یک آژانس تبلیغاتی بود آشنا شد هکلر پیشنهاد کرد که برای لوگو اسمی انتخاب شود که با st آغاز می شود.
برند این شرکت تصویر یک پری دریایی است بنیانگذاران با این تفکر که تصویر پری دریایی افسانه ای بتواند دوستداران قهوه را در سراسر جهان اغوا کند طرح برند را انتخاب کردند.
در سال ۱۹۸۲ فردی به نام هاوارد شولتز به عنوان مشاور بازاریابی استارباکس استخدام شد.
او با سفری که به میلان داشت متوجه شد تجارت اسپرسو می تواند برای استارباکس منفعت داشته باشد.
او امتیاز استارباکس را خریداری کرد و کافی شاپی که قهوه هایی بر پایه اسپرسو ارائه می کرد تاسیس کرد و در آن جا قهوه های استارباکس هم به فروش می رفت.
در گذر زمان شرکت شولتز با استارباکس تلفیق شد.